Stellenmarkt

Hier finden Sie Stellenangebote, Stellengesuche oder können eine eigene Anzeige einstellen.

• Datum: 06.02.2018
  • Autor:Jacqueline-Olympia Konieczny

Lateinamerika Verein: Stellenangebot Praktikum (m/w)

Ab August 2018, 3 Monate Praktikum in Hamburg Der Lateinamerika Verein e.V. (LAV) ist das in Hamburg ansässige, branchenübergreifend und...

Ab August 2018, 3 Monate Praktikum in Hamburg

Der Lateinamerika Verein e.V. (LAV) ist das in Hamburg ansässige, branchenübergreifend und bundesweit tätige Unternehmensnetzwerk und die Informationsplattform für die deutsche Wirtschaft mit Interessen an und in Lateinamerika.

Aufgaben

Sie möchten Erfahrungen in einem branchenübergreifenden und bundesweit tätigen Unternehmensnetzwerk sammeln und maßgeblich an der Konzeption und Umsetzung einer der größten Lateinamerika-Konferenzen in Deutschland beteiligt sein? Herzlich Willkommen beim LAV. Sie unterstützen das Team neben dem Tagesgeschäft, hauptsächlich bei den Vorbereitungen und der Durchführung der Jahreshauptkonferenz, dem Lateinamerika-Tag (LAT), am 11. und 12. Oktober 2018 in Hamburg. Bei dieser Gelegenheit zeigen Vertreter aus Wirtschaft und Politik aus Lateinamerika und Deutschland aktuelle Entwicklungen der Region und insbesondere Geschäftsmöglichkeiten für deutsche Unternehmen auf. Der LAT bietet nicht nur eingehende Marktinformationen sondern vor allem eine Plattform zum Informations- und Erfahrungsaustausch sowie zur Anbahnung von Kontakten. Während Ihres Praktikums sind Sie direkt am Zusammenspiel der unterschiedlichen Bereiche beteiligt und arbeiten an eigenen Projekten. Dabei geben wir Ihnen jede Menge Freiräume, eigene Ideen einzubringen und umzusetzen. Haben wir Ihr Interesse geweckt? Dann los!

Anforderungen

• Ein kultur-, wirtschafts- oder politikwissenschaftliches Studium ist von Vorteil
  • Bezug zu Lateinamerika und der Karibik
  • Gute Spanisch- und Englischkenntnisse
  • Erfahrung im Bereich der Presse- und Öffentlichkeitsarbeit sind von Vorteil
  • Gute MS-Office-Kenntnisse (Word, Excel, PowerPoint, Outlook)
  • Hohes Maß an Selbstständigkeit, Eigeninitiative und Teamfähigkeit

Bei Interesse melden Sie sich bitte bei:

Jacqueline-Olympia Konieczny
Lateinamerika Verein e.V.
Raboisen 32

Tel: 040 – 413 43 144
Email: j.konieczny(at)lateinamerikaverein.de

• Datum: 01.02.2018
  • Autor:ventura TRAVEL

Product & Sales Internship for South America (German Market)

viventura is Germany’s leading tour operator specialized in eco-friendly sustainable round trips to Peru and other South American countries. Choosing local providers, respecting cultures, people and nature we offer innovative, high quality tours for fair prices. Our main office is in La Paz, Bolivia, and our aim is to unite responsible tourism and authentic travel experiences in the countries our clients visit. We at viventura enjoy working in a growing company where everybody shares and lives our vision and personally contributes to our success in better environmental practices.

We are looking for interns yearly from March to August and from September to February.

Who we’re looking for:

Passion for being in contact with our clients
Knowledge of South America and it’s different Countries
Being independent, pro-active, open minded and positive
Sense of responsibility towards customers, colleagues and your own tasks
Impeccable knowledge of German
Very good knowledge of English
Basic knowledge of Spanish is advantageous
Good knowledge of internet programs (browser, Skype, Google Applications)
An internship is mandatory for your studies in university/college

These are your responsibilities:

Support our Travel Managers in their tasks
Create booking confirmations and travel documents
Be in charge of customer communication per post
Answer customer inquiries by phone and/or e-mail
Check Website written content (feedback, travel reports, etc.)
Analyze our product portfolio
Improve our product presentation
Handle inquiries with our incoming offices
Projects as per aptitude and interest (after approx. 3 month)

What we offer:

Interesting tasks and goals
Freedom to be creative in achieving results
Flexibility with regard to place of work and working schedule
Possibility to work out of other offices in the ventura network around the world
Colleagues who are a lot more than just co-workers
Participation in the company's profits
Good career opportunities within ventura Travel
Quarterly social days and Team Events
Goodies like massages, lunch and sport activities in the office
Remuneration 450 € / month

Now it´s up to you….

If you are passionate about what you do and consider yourself a positive, responsible and honest person, come join us and become our friend, not just our teammate.

Does this job sound like something you’d love to do every day? Then we definitely want to hear from you and look forward to receiving your application (CV & Cover letter in German, Third Page in English).

• Datum: 25.01.2018
  • Autor:Olga

Export Account Manager con Alemán

Nuestro cliente, empresa industrial metalúrgica en proceso de expansión internacional, necesita incorporar en su departamento de ventas, en Barcelona a un:

Export Account Manager con Alemán

Será el responsable de la gestión y crecimiento de la cartera de clientes en el mercado europeo, dentro del marco de procedimientos y normativas establecidas por la dirección en España, para conseguir los objetivos marcados.

Entre sus funciones destacan: Prospección, creación y seguimiento de una red de distribuidores, desarrollo de promociones y acciones comerciales, así como

diseño y preparación de ferias internacionales, optimizando las estrategias comerciales que permitan aumentar la cuota de mercado y el posicionamiento de la compañía.

Buscamos un profesional con un mínimo de tres años en funciones comerciales preferiblemente con cierto componente técnico. Una persona proactiva, con perfil internacional y elevada capacidad de trabajo en equipo, excelentes habilidades de comunicación y negociación. Persona con una clara orientación al cliente.

Imprescindible nivel muy alto de inglés y alemán.

• Datum: 06.10.2017
  • Autor:Benno

Galapagos Portal looking for Sales Rep (French + German)

Galapatours.com is a young startup based in Berlin, which was founded with the idea to create the world’s leading portal for cruises in Galapagos.

We are growing fast and are now looking for an experienced customer service agent who can take help us out with the German market and will eventually want to build up the French Market with us (mid 2018). After a test period of six months as a location-independent freelancer, you will have the choice of either continuing to work free lance or from one of our cool offices all over the world. Of course, visits to the Galapagos Islands will be necessary and welcome.

More details: goo.gl/zmMKXW

• Datum: 26.09.2017
  • Autor:NICE-Network for InterCultural Experiences

Praktikum International Customer Care & Marketing(Französisch/Deutsch) in Argentinien

Nähere Beschreibung der Firma: Die Stiftung NICE fördert den deutsch-argentinischen Bildungs- und Kulturaustausch und hat ihren Sitz in...

Nähere Beschreibung der Firma:

Die Stiftung NICE fördert den deutsch-argentinischen Bildungs- und Kulturaustausch und hat ihren Sitz in Córdoba, Argentinien. Neben der Vermittlung von Praktika, Volunteerings und Unterkünften unterhält NICE eine eigene Sprachschule vor Ort und bietet zahlreiche Services rund um Auslandsaufenthalte in Südamerika. Zur Betreuung unserer deutsch- und französischsprachigen Kunden sowie zur Durchführung von Marketingaktivitäten auf Französisch und Deutsch haben wir eine Praktikumsstelle direkt in Córdoba eingerichtet.

Stadt:

Córdoba, Argentinien

Website:

Einsatzbereich:

Mitarbeit in unserer Zentrale in Córdoba (Argentinien). Du bist Hauptansprechpartner für unsere französisch- und deutschsprachigen Kunden. Du wirst in die Kundenkommunikation von der Anfrage bis zur Abreise eingebunden sein und fungierst als Schnittstelle zwischen Organisation und Durchführung von Freizeitativitäten vor Ort. Im Marketing setzt du definierte Aktionen, wie z.B. Konkurrenz-Analysen, Website-Aktualisierungen, Universitätsaktionen und Online-Marketing um und übernimmst Übersetzungstätigkeiten im Rahmen von Marketing und Kundenabwicklung.

Dauer:

Zeitraum:

Ab März 2018

Voraussetzungen:

Gute Französischkenntnisse, Teamfähigkeit, aufmerksame und sorgfältige Arbeitsweise. Vorkenntnisse im Spanischen sind empfehlenswert, jedoch nicht verpflichtend. Um mit den Mitarbeitern in Córdoba kommunizieren zu können, kannst du an den Gruppenkursen vor Ort kostenlos teilnehmen.

Fachkenntnisse im Bereich Marketing & Customer Care sind nicht zwingend erforderlich, da du hier gezielt angeleitet wirst. Das Praktikum ist daher auch für Studenten niedriger Semester geeignet.

Bewerbungsfrist:

Baldige Bewerbung erbeten.

Vergütung:

Das Praktikum ist nicht vergütet. NICE übernimmt jedoch 70% der Unterkunftskosten, zudem kannst du bei Bedarf gratis an den Spanisch-Gruppenkursen teilnehmen.

Bewerbungsunterlagen:

Lebenslauf mit Foto und kurzem Anschreiben mit Angaben zum möglichen Zeitraum (auf Deutsch).

Die Unterlagen bitte mit dem Betreff „Praktikum CC Französisch“ baldmöglichst an customer.care@nice-network.org senden.

• Datum: 26.09.2017
  • Autor:Franziska Kohn

Junior Project Manager

The team of ForestFinest Consulting has more than 20 years of experience in the development and management of high-quality agroforestry and forest projects and in consulting on land use concepts. To ensure the quality of our services we cooperate with leading scientific institutions, associations, NGOs and governmental entities as well as direct contact with our international clients.

As an integral member of the Land Use project team, we are seeking a

Junior Project Manager

Job description
-Administrative and organizational management, support of front and back office tasks
-Compilation of proposals and presentations
-Compilation of marketing material, news and press releases
-Assistance of the Project manager in the project drafting, management and scheduling, with a focus on the business activities in Latin America, to ensure smooth day-to-day business activities
-Independent organization of meetings, business travels and the conduction of team meetings and team information on project status and processes
-Translations and review of reports and information material in Spanish and English
-Identification of work process improvements and adjustment and development of further project management tools in cooperation with PM to resolve operational challenges

Needed qualifications

Professional Education and experience in the fields of
Natural Resource Management/Forestry/Agriculture/Sustainable Value Chains/or similar
and/or Finances, with experience in market analysis and business plan developments

-Experience in project organization or management, ideally with a focus on Latin America
-Strong organizational skills proven ability to work independently and at the same time ef-fectively foster teamwork
-Excellent time management skills, i.e. ability to work on tight deadlines and willingness to be flexible and adaptable to changing priorities
-Demonstrated high level of accuracy and attention to details
-Proactive and result-driven
-Proficient in MS Office
-Familiarity with corporate database management systems
-Effective communication skills including verbal, writing and presentation skills in an in-ternational
work context
-Language skills: proficiency in Spanish and English, German is an asset

Workplace will be in Bonn, Germany. Starting date as soon as possible.

Please contact us for further information or questions. We are looking forward to receive your application with CV, a description of your field of expertise and salary expectation via e-mail to info@forestfinest-consulting.com