Mercado de trabalho

• Category:Stellenangebote
  • Author:Wirtschaftsbüro Peru

Bürokauffrau (m/w)

Das Wirtschafts- und Handelsbüro Perus in Deutschland (Hamburg) sucht im Bereich der Export- und Investitionsförderung zum 01.11.2018 eine Büroassistenz in Vollzeit

Zeitraum:01.11.2018 – 31.10.2019 (zunächst auf ein Jahr befristet, Option einer Verlängerung)

Aufgaben: Sie unterstützen unser Team bei allen administrativen und organisatorischen Aufgaben der Wirtschaftsförderung. Darunter fallen u.a. die folgenden Aufgaben an:

•Vorbereitung von Projekten, Promotionsveranstaltungen und Messen
•Pflege der Kontaktdatenbank, Datenmanagement
•Vorbereitung von Berichten & Marktanalysen, Online Recherchen
•Büromanagement, Buchhaltung, Reisekostenabrechnungen
•Verantwortung für „Frontoffice“-Aufgaben wie z. B. Betreuung der Telefonzentrale, Terminkoordination, Organisation von Meetings, Erledigung von Verwaltungsaufgaben

Anforderungsprofil: Sie sind flexibel, kreativ und motiviert und haben idealweise erste Regionalerfahrung mit Lateinamerika und Deutschland. Neben Organisationstalent und guter Kommunikationsfähigkeit erfüllen Sie die folgenden Kriterien:

•Abgeschlossenes Hochschulstudium (BA) oder Ausbildung als Bürokauffrau/mann (oder vergleichbare Ausbildung)
•Nachweis erster Arbeitserfahrung
•Professioneller, strukturierter und verantwortungsbewusster Arbeitsstil
•Sprachen: Spanisch und Deutsch fließend in Wort und Schrift
•IT-Kenntnisse: MS Office (PowerPoint, Word, Excel, Outlook)

Es erwartet Sie ein abwechslungsreiches Aufgabenspektrum in einem kleinen, dynamischen Team. Bei Interesse senden Sie uns bitte Ihre aussagekräftigen Bewerbungsunterlagen (CV und Motivationsschreiben) mit Angabe des möglichen Eintrittstermins sowie Ihre Gehaltsvorstellung an per E-Mail bis zum 30.09.2018 an: info@perutradeoffice.de.

• Datum: 20.08.2018
  • Category:Stellenangebote
  • Author:GIZ

Project manager (m/f/d) Green Finance Market Regulation and Green Bonds

As a federal enterprise, GIZ supports the German Government in achieving its objectives in the field of international cooperation for sustainable development.

• Job-ID:
    P1281V111
  • Location:
    Brasília
  • Assignment period:
    12/01/2018 - 06/30/2021
  • Field:
    Economic Development
  • Type of employment:
    full-time
  • Application deadline:
    08/30/2018

Job description

On behalf of the German Ministry of Economic Cooperation and Development (Bundesministerium für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung - BMZ) the Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH will start implementing the new project „Green Finance - Green Finance market regulation and green bonds“. The objective of this project is to improve the framework conditions for scaling up green finance measures to finance sustainable development. Partner of this project include the Brazilian Ministry of Finance and the Brazilian Central Bank, amongst others.

Your tasks

• Your task will be the implementation of political framework conditions as well as the coordination of regulative framework conditions and market development for green investments
  • Within political framework conditions, your main task will be the elaboration of recommendations together with Brazilian partners regarding Green Finance; also an international exchange of experiences is intended
  • Your colleagues implement regulative framework conditions and market development for green investments, however your technical input and orientation is expected
  • In addition, you are responsible for all financial aspects as well as technical planning, including reporting to BMZ and coordination of long- and short-term consultants as well as knowledge management, monitoring and evaluation.

Your profile

• Master’s degree or equivalent in business administration, finance, economics or a related field
  • Several years of professional experience dealing with financial regulations
  • Proven public and private sector experience, knowledge of current international green finance and climate finance discussions
  • International working experience in the area of green / sustainable financial sector reforms are an asset
  • Several years of professional experience implementing cooperation projects. The successful performance in leading positions in an asset
  • Demonstrated ability to develop and maintain effective work relationships with national and international partners
  • Ability to act independently with a minimum of supervision
  • Very good English language skills, orally and in writing, are required. German and/or Portuguese is a strong asset. Any of the following Latin based languages is an asset: Spanish, French, Italian.

Further information: https://jobs.giz.de/index.php?ac=jobad&id=39067